KognitionsKyrkans första år blev ett år där all fokus lades på hemsidans utformning och i det arbetet med kyrkans budskap och förkunnelser. Termen ’kognition’ inom ramen för andlighet har nu enligt plan inmutats. De grundläggande dragen för Gudsdefinitionen är lagda och förankrade i kyrkans grund, även om det arbetet i sig är långt ifrån avslutat.

Wikileaks: Julian Assange

I framtidens historieböcker kommer vi med all sannolikhet utläsa att år 2010 blev ett sanningens år. Ett år då mörka och smutsiga bykar tvättades med sanningens ljus. Året då Gud kom tillbaka. Wikileaks med dess läckor och boken ”Den motvillige Monarken” är bara två exempel. Oavsett vems eller vilka agendor som ligger bakom dessa initiativ, så kan vi i dess kölvatten förvänta oss en renare och ljusare framtid, vilket är behövligt då vi går mot ett allt mer uppkopplat, integrerat och systematiserat samhälle. Gud finns med oss i detta och är vår gemensamma garanti för att missbruk av dessa system, på så väl hög som låg nivå, minimeras.

Om 2010 blev Sanningens år, där vi kunde välkomna Gud tillbaka till vår vardag, så tror vi att 2011 kommer bli ett lyckans år. Ett år där frågor som: ”Vad är lycka?” och ”Vad blir man lycklig av?” kommer i fokus. I det kommer vi mest troligt se Victoria och Daniel som lyckliga föräldrar.

Vi tackar Gud för 2010 och välkomnar 2011: ”Lyckans år”.